terug

1. Papieren werkbonnen zijn verleden tijd

Er komt een einde aan de papieren werkbonnen die half verfrommeld op de bureau terechtkomen. Vaak vergeten technici zaken op te schrijven, is het handschrift slecht leesbaar, ontbreekt de handtekening van de klant, registeren ze uren met de natte vinger of raakt de werkbon verloren. Dit resulteert in fouten, verloren tijd en omzet.

Een digitale werkbon biedt hier de oplossing. Techniekers volgen chronologisch de stappen in de app en vullen zo alle gegevens in; Alle informatie is uniform en duidelijk leesbaar; De gegevens zijn digitaal, moet u niet overtypen en er bestaat een koppeling met het pakket voor de facturatie. Op die manier gebeurt de voorbereiding van de facturatie door de technieker, die sowieso deze informatie moet registreren, in de tijd van de klant.

Alle foto’s, opmerkingen, verbruikte artikelen, checklijsten, … zijn digitaal gelinkt aan de werkbon en de klant. Zo zijn deze later vlot opzoekbaar. Zijn er extra, onvoorziene werken? Dan kan de technieker zelf een nieuwe bon creëren met zijn tablet. Op het einde van het verhaal heeft u minder papier (beter voor het milieu en een kost uitgespaard), meer orde op kantoor en een aanzienlijke besparing op vlak van administratief werk.

Delen op

Insights

I Stock 000017045675 Full

2. Een professionele uitstraling naar de klant

Techniekers komen toe bij de klant met een tablet i.p.v. een bundel aan elkaar geniete blaadjes. Op die tablet hebben ze een berg aan informatie beschikbaar. Ze zijn op de hoogte van voorgaande aanpassingen en/of welke onderdelen ooit vervangen zijn, telkens met een precies tijdstip. Het kantoor kan documenten, plannen en eerdere foto’s linken aan een specifieke werkbon. Mensen op de baan kunnen zo een betere inschatting maken en de klant op een goede manier verder helpen.

Dankzij de koppeling met een visueel planbord en de stock bereidt uw bedrijf de werken een stuk beter voor. Zo ziet de planner in één oogopslag welke installaties, onderhouden of herstellingen klaar staan om uit te voeren. Door te werken met een minimumvoorraad op niveau van de wagens hebben technici altijd voldoende basismateriaal mee. Heen en weer rijden zonder doel wordt beperkt tot een minimum. Belangrijk, zeker met het toenemende wegverkeer.

3. Betere connectiviteit

De planner stuurt de verschillende mensen op de baan digitaal aan vanuit het kantoor. Op die manier hoeven techniekers minder te passeren langs de bureau. De voorbereiding gebeurt heel wat vlotter en praktisch alle communicatie verloopt digitaal. Dringende interventies worden in real-time doorgestuurd naar de tablet. Gedaan met eindeloos heen en weer te bellen.

4. Snelle en transparante facturatie

Dankzij de digitale werkbon creëert u meer tijd en ruimte voor extra controle op het kantoor. Doordat werkbonnen vlot digitaal binnenkomen, kunt u sneller factureren en creëert u als ondernemer een betere cashflow.

De software berekent automatisch de juiste prijzen van geregistreerde onderdelen en werktijden. De prijzen en marges van de onderdelen of installaties legt u vast per klantengroep. Werkuren zijn tijdsgebonden. Prestaties ’s avonds laat of in het weekend worden meestal extra doorgerekend. Op het einde van het verhaal bent u zeker van een correcte factuur.

Tijdens de registratie van de werken overlopen techniekers specifieke stappen en vergeten ze niets te noteren. Checklijsten, foto’s, verplichte onderdelen en reminders om het facturatie adres te controleren helpen met een juiste en snelle administratie.

5. Duidelijke en correcte nacalculatie

Door de digitale registratie en de controle op kantoor heeft u op het einde van het verhaal een duidelijk én juist zicht op de kosten en opbrengsten. De software geeft u automatisch een overzicht en dit zonder zelf één cijfer uit te rekenen. Als ondernemer neemt u dagelijks impactvolle beslissingen. Beslissingen gebaseerd op de juiste achtergrondgegevens stimuleren de groei en winstgevendheid van uw bedrijf!