Vandeputte BVBA

Vandeputte BVBA

Sector: Machines & installaties
oplossing: Software voor installatiebedrijven

 

Vandeputte bvba is sinds 1998 gespecialiseerd in het leveren en plaatsen van zonwering, rolluiken, poorten en windschermen. Het bedrijf begeleidt zijn klanten van A tot Z en beschikt naast een eigen studiedienst over verschillende serviceteams die instaan voor de plaatsing en de dienst na verkoop van zijn gamma. www.vandeputtebvba.eu

Vandeputte bvba kende doorheen de jaren een sterke groei. Niet alleen het aantal werknemers is toegenomen, ook het gamma werd verder uitgebreid. Sinds 2011 beschikt het bedrijf over een moderne toonzaal in Beveren-Leie.

Frederick Vandeputte, zaakvoerder: “Wij onderscheiden ons door een heel goede service te leveren aan de klant en kort op de bal te spelen. Twee jaar geleden gingen wij op zoek naar een softwarepakket dat ons hierbij kon ondersteunen. Tom Lefevere, zaakvoerder bij CDS automaten en een kennis van mij, werkte met software van Soft Naert en was zeer lovend over het product en de bijhorende diensten.”

Voor mij was het een belangrijke vereiste dat de software de complete werking van mijn bedrijf ondersteunde”, vertelt Frederick. “Opmeting, offerte, plaatsing, factuur, eventuele opvolging … eService is een softwarepakket dat hieraan meer dan voldoet. Vandaag is onze workflow gestroomlijnder en werken we volgens een vaste structuur.

“Dankzij die structuur winnen we heel wat kosten en tijd, die we terug kunnen investeren in de klant. Met ons CRM-systeem kunnen we onze contacten een stuk beter opvolgen en is iedereen op de hoogte van de dossiers. Resultaat: een betere commerciële opvolging, een zeer tevreden klant en een verkoop en omzet die stijgen zonder dat we daarvoor meer uren hoeven te presteren.”

“De overstap van papieren werkbonnen naar de mobiele app voor de plaatsers was geen evidentie”, aldus Frederick. “In samenspraak met Soft Naert hebben we gekozen om dit gefaseerd uit te rollen om zo de verandering iets minder ingrijpend te maken. Met de app hebben we niet één, maar twee hele grote stappen vooruit gezet: Alle problemen die we hadden met de papieren werkbonnen zijn van de baan en alle gegevens voor de facturatie komen via de app automatisch in het systeem terecht. Er rest ons enkel nog een kleine controle.”

“Doordat alle gegevens correct worden bijgehouden, zijn er ook veel minder problemen en discussies. Dat heeft een positieve impact op de werksfeer, wat zich vertaalt naar een professionele en enthousiaste houding tegenover onze klanten.”

“Twee jaar geleden was eService voor ons een grote investering. Een beslissing waar we toen - en vandaag nog steeds - voor de volle 100% achter staan. Het is een investering die opbrengt. We zijn zeer tevreden met de persoonlijke aanpak en service van Soft Naert. Kortom: een aanrader!”, concludeert Frederick Vandeputte.

>>> Meer informatie over eService